סופשבוע קצר בפירנצה וטוסקנה

0 Posted by - 12 בנובמבר 2015 - זוגות, חוויות שלנו, כללי, משפחות

זיוה זינגר – ויסלר

ביוני 2015, בהחלטה ספונטנית לחגוג לחייל שלנו, עידן, את יום ההולדת ה-21 בטוסקנה, ולאחר שיתוף פעולה מוצלח עם המפקדת שלו, שנעתרה לבקשתי לאשר לו חופשה מיידית ,יצאנו כל המשפחה כולל חברתו ירדן, לסופ"ש קסום ומהנה בטוסקנה.
הדבר הראשון שעשינו, מיד עם הנחיתה בפירנצה ,לאחר קבלת הרכב המקסים, ולמרות השעה המאוחרת, היה ניווט למסעדה המומלצת Maestro  ciliega באיזור סנטה קרוצ׳ה, שבמרכז פירנצה וארוחת לילה מאוחרת של  פיצות, פסטה ראגו ריזוטו וקפלו (כובע- העשוי מבצק פיצה עם פסטה טרטופו -פטריות כמהין).
פתיח מענג לחופשה נהדרת.

מהמלון הנפלא והמפנק Hilton metropol, יצאנו בבוקר לחקור את המרכז העתיק של פירנצה העמוס  ושוקק חיים ותיירים. העיר שהיא ערש הרנסנס והתרבות בה פסלים ניבטים אליך מכל פינה.
רצינו להיכנס לגלרית האקדמיה, לראות את פסל דויד של מיכלאנג'לו, אבל הסתבר שעדיף היה להזמין כרטיסים מראש, גם בגלרית אופיצ'י היה תור ארוך ביותר…
הסתפקנו באווירת התרבות ובפיאצה סניורה עם כל הפסלים בעיקר הפסל דויד של מיכלאנג'לו, הנזיר ששרפו, פוסידון ועוד…שוטטנו ברובע העתיק, הדומו ומגדל הפעמונים,הגשר העתיק- ponte vecchio, נהר הארנו, הפיאצות היפות, והסמטאות…
עידן ניווט למקום מומלץ טריפאדוויזר של סנדויצים מומלצים salomeri a Verdi – באמת  מעולה, מיוחד ומומלץ. פוקאצ'ת הקורנדביף עם התרד החצילים הפלפל והגבינה אכן היה מהמשובחים שאכלתי…
וכמובן בחרנו באחת מהג'לטו הפזורות בכל רחוב…כי על הגלידה האיטלקית אין בכל העולם…הלכנו המון ברגל, כי זו הדרך לתור עיר, עידן ספר 14 קילומטר.. האמנם?
חזרנו למלון לקחת את הרכב ולאחר התרעננות קלה יצאנו לטוסקנה…

בזכות פיזה גיליתי עיירה מקסימה- Lucca

התכנון המקורי שלי היה לטייל בחבל קיאנטו, אבל נער היומולדת רצה להגיע לפיזה. שינוי קל בתכניות ונסענו על האוטוסטרדה לפיזה. ראינו את המגדל הנטוי, צילמנו והצטלמנו…כמו כל התיירים (יפנים בעיקר)  בכל הפוזות הנטויות האפשריות, ומשם בחיפושים אחר מקום ללון , מצאתי את לוקה..lucca. הדרך לשם היתה יפהפייה עם נופים שכאילו יצאו מתוך גלוייה, כל הזמן התלוננתי שהראש שלי בתוך הבוקינג, בנסיון למצוא מלון ללילה ואני מפספסת את הנופים המרהיבים….
העיר lucca, עיר עתיקה יפהפייה ומרשימה, מוקפת  חומה, הארכיטקטורה  ימי ביניימית ומתקופת הרנסאנס, גגות אדומים, רחובות צרים, כנסיות , דואמו, קתדרלה מרשימה, פארק נחמד. העיר תוססת, מלאה צעירים. בוטיקים קטנים ומבחר חנויות. יש בה תיאטרון ומסעדות משובחות ברמה בינלאומית.. ממש קסם של עיר.
המסעדה, מומלצת הטריפאדוויזר, אליה הגענו לאחר כרבע שעה הליכה בתוך העיר העתיקה, היתה מלאה וכבר היינו רעבים למדי…ביקשתי המלצה ממנהל המסעדה למסעדה מומלצת אחרת שהיתה מעולה. Giglio (ממליצה מאד) אכלנו פסטות,  ריזוטו וסטייקים מעולים.
את הלילה העברנו בlucca  בצימר שובה לב עם בעלת בית נחמדה, שלא ידעה מילה באנגלית, עם מעט האיטלקית שבפי הצלחנו לנהל שיחה ערה בארוחת הבוקר הביתית. למחרת נכנסנו  לסופר המקומי, לקניית  נשנושים לדרך ומטעמים שונים ועם רכב עמוס (מדי..) בכל טוב, יצאנו לכיוון חבל קיאנטי.

בדרך עצרנו במקום פסטורלי לפיקניק בחיק הטבע עם מיטב התוצרת הטוסקנית לחמים משובחים, גבינות איטלקיות,מיני  נקניקים, סלמון, טונה, משקאות למיניהם ואפילו דיזרטים טעימים.

חבל קיאנטי -נוף פסטורלי ועיירות קטנות ומתוקות

העיר הראשונה אליה הגענו – סיינה. עיר עתיקה יפהפייה, עם  כיכר גדולה ומרשימה מאד, בית העירייה השוכן בארמון יפהפה, ומגדל פעמונים , דואומו גותי, גלריות, מסעדות וגלידריות. שוטטנו ברחובות ובסמטאות הצרות  וכשניסינו לצאת עם הרכב מהעיר, הוויז בירבר אותנו והכניס אותנו שוב פנימה לתוך סמטאות העיר. נסענו בעליות ובירידות תלולות בתוך סמטאות צרות. הגענו לדרך ללא מוצא ומבלי יכולת לסוב על עקבינו…כמעט שלא הצלחנו לצאת משם…היה קצת מלחיץ…

קסטלינה אין קיאנטי – עיירה קטנה ומתוקה להתאהב

נסענו בדרך קסומה בתוך כרמים ומטעי זיתים, והגענו לעיירה קטנה ומתוקה שצופה לנוף יפהפה.  העיירה בנויה על רכס הר, מתוקה ושובת לב, שוכנת בהרים המכוסים כרמים וברושים.. הכיכר המרכזית קטנה, ויש בה רחוב אחד של חנויות, בוטיקים קטנים, בתי קפה  ומעדניות ובתים, הטובלים במין שלווה ורוגע. היא משקיפה על נוף עוצר נשימה. ממש רצינו להישאר ללון שם בתוך המקום הקסום הזה עם הנוף המרתק, אבל השעה היתה מוקדמת ונראה היה לנו שקט מדי…להישאר שם…

סאן ג'מיניאנו ועוד עיירות קסומות

משם ניווטנו לסאן ג'מיניאנו. בדרך יפהפייה, חלפנו על פני כפרים קטנים השוכנים בין כרמי ענבים וזיתים, נכנסנו עם הרכב לעיר עד שהבנו שאין אפשרות  לנסוע בתוכה..החנינו בחוץ ועלינו ברגל לתוך העיר המוקפת חומה.  קולות של אופרה נפלאה קידמו  את פנינו ובקעו מכנסיה. זה היה מופע קצר של אופרה בתוך תפאורה ייחודית.
התחלנו לטפס במעלה הרחוב הראשי הציורי שלאורכו היו חנויות רבות, מסעדות, מעדניות, שתי פיאצות, אחת מוקפת מגדלים ובמרכזה באר ופיאצה נוספת עם הדומו,המוזיאון והקתדרלה.
המלון  שהזמנו במרכז סאן ג'מיניאנו על המדרחוב, התגלה כבחירה מוצלחת, בלוקיישן מעולה. העיירה משופעת במסעדות משובחות ומומלצות שממש מקשות על הבחירה, אבל הימרנו על מסעדת המלון Belspggiorno , שקיבלה גם המלצות בטריפאדוויזר. היה מאד טעים, מטבח שף.

למחרת אחרי ארוחת בוקר טעימה ונעימה במלון ,באותה מסעדה, הצופה לנוף מרהיב, (הפעם יכולנו ליהנות מהנוף שלא נראה בלילה) הסתובבנו עוד בעיר הנחמדה מספר שעות  ויצאנו לדרך. יצאנו לכיוון motiggiano – עיירה קטנטונת עם תצפית מרהיבה אבל הגענו בגשם סוחף בקושי ראינו את הכביש המפותל, כך שאפילו לא ירדנו מהרכב. משם ניווטנו ל Greve  ובדרך עצרנו ביקב חמוד באיזור יפהפה קרוב לקסטלינה אין קיאנטי.(בו התאהבתי).  קנינו  יין של האיזור קיאנטי וגראפה.
משהגענו לGreve עלינו למעלה לתצפית מרהיבה ביותר.שקט מופתי, מרבד ירוק ויפה… טיילנו בתוך סמטאות יפות ובין הבתים. אשה איטלקיה בשמלה אדומה  טאטאה את המדרכות בין הבתים. כשחזרנו מהסיבוב, היא עדיין טאטאה..מצאנו שם מסעדה מומלצת . עם נוף משגע ביותר. מקום קסום…

פרידה מפירנצה והביתה…קצר וקולע

משם נסענו לפירנצה. עצרנו לצלם בנקודת התצפית על העיר, חשבנו שתהיה בעייה להיכנס עם הרכב ולמצוא חנייה, במרכז העתיק של העיר. אבל מצאנו בקלות ועוד הסתבר שביום ראשון החנייה בעיר אינה בתשלום…
נפלנו על גלידריה שנראתה מצוינת. מכיוון שרצינו לאכול לפני הגלידה…ביקשתי ממנה המלצה למסעדה טובה.וקרובה. אבל כשהגענו אליה הסתבר שהיא סגורה(יום ראשון), חיפשנו ברחוב ונכנסנו סתם לאחת אקראית. אכלנו פסטות ופיצות…של פרידה…קינחנו  בגלידה מהגלידריה המצויינת. שהסתבר שהיא מספר אחת בעיר…
אכלנו שם תוך כדי צפייה על הדומו. וצרבנו את המראה הזה בזכרון…

להתראות פירנצה וטוסקנה, נעמתם לנו מאד מאד. היה מאד קצר 3 ימים קצרים, שנדמו  כמו שבוע של תענוג… של אוכל איטלקי משובח, של נופים נפלאים עם הרבה ירוק בעיניים, כרמים ומטעי זיתים פזורים לכל הדרך, של עיירות מתוקות ועתיקות, תם ונשלם. היתה חוויה נהדרת. איטליה במיטבה.