מנכ"ל השיווק של ארקיע: "אני בטוח שהאילתים יסלחו לנו"

0 Posted by - 26 באוקטובר 2020 - כללי

אחרי הדממה של שבעה חודשים, חברת 'ארקיע' חוזרת לפעילות ● החברה, שזכתה במכרז רשות שדות התעופה, תפעיל החל מהיום (ה'), שתי טיסות קצה (הלוך ושוב) ביום, בבוקר ובערב, מאילת ובחזרה ● רגע לפני שהתנועה בשדה התעופה רמון מעלה הילוך, מבהיר מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל עוז ברלוביץ: "אנחנו יודעים שתושבי אילת נפגעו מאיתנו בתקופת הקורונה אבל אנחנו משוכנעים שהם יזכרו לנו ימים יפים" ● מדבר על האילוצים הכלכליים שעמדו בפני החברה ועל 130 עובדים נוספים שעוד צפויים להיות מפוטרים ● הנחמה לאילתים: "מחירי כרטיסים שיעמדו על סכום של 69 ש"ח לכיוון בהקצאה של לפחות 15 מושבים בכל טיסה"

מה לא נאמר על חברת ארקיע שהפסיקה את טיסותיה רגע לאחר פרוץ הקורונה. מה לא נכתב עליה ברשתות החברתיות? האמת, שגם בחברת ארקיע קראו, והבינו שהציבור האילתי כעוס ופגוע בלשון המעטה. אבל אם לשמוע את הצד השני של הסיפור הרי שמבחינת חברת ארקיע המפעילה צי של מטוסים גדולים בהרבה מאלו של המתחרה ישראייר, הרי שהיה ברור כבר בתחילת המשבר כי ארקיע – שבלאו הכי נכנסה לעידן הקורונה במצב כלכלי לא פשוט – לא תוכל לשרוד כלכלית את המכה הנוספת שניחתה עליה ולא תוכל לבלוע את הרעיון שעל מטוסי הענק שלה יעלו בכל טיסה כמה נוסעים בודדים בלבד. "בדיעבד ההחלטה הלא פשוטה הזו שקיבל על עצמו הדירקטוריון של החברה יחד עם הבעלים היתה נכונה", אומר השבוע עוז ברלוביץ, מנכ"ל חברת ארקיע אינטרנשיונל, האחראי על המסחר והשיווק הפנים ארצי בחברה. בין הסיבות שהביאו לפגיעה הכלכלית בחברה מזכיר ברלוביץ את סגירת שדה דב, שכן ארקיע היתה החברה העיקרית לדבריו שהפעילה את טיסותיה מאילת לשדה דב וחזרה. "הסגירה של שדה דב והמעבר של השדה מאילת לרמון קיצצו בכמות ניכרת את כמות הנוסעים", מציין ברלוביץ שמזכיר כי גם הכתבות הלא מחמיאות באותם ימים על השדה ברמון לא הוסיפו ליחצי הציבור. "ארקיע נכנסה לא טוב לשנת 2020 מבחינה כלכלית ואם לא היה די בזה הרי שבחודש מרץ חטפנו את משבר הקורונה. ההחלטה הייתה בלתי נמנעת. החברה דוממה מנועים. כל העובדים הוצאו לחל"ת והדירקטוריון והמנהלים עשו ימים כלילות כדי לבנות תוכנית חזרה לפעילות שכללה המון גורמים. בין השאר התקיים משא ומתן מול הבנקים והמדינה לקבלת הלוואה גדולה, התנהל מול וועדי העובדים משא ומתן להסכם עבודה חדש מול העובדים, משא ומתן שהסתיים לפני כחודש וחצי. לארקיע יש 4 וועדי עובדים כך שזה לא פשוט אבל בעזרתה של עליזה בלאיש, יו"ר וועד העובדים וההסתדרות שנתנו כתף, הגענו להסכמות. בסוף תהליך ההתייעלות החברה תצטרך להצטמצם וכ- 130 עובדים יסיימו את פעילותם בחברה. אנחנו מצידנו נחזיר את העובדים לתפקוד בהתאם לפעילות שתלך ותגדל".

מה אומרת החזרה העכשווית של ארקיע לפעילות?
"זה אומר שנכון לעכשיו ארקיע תפעיל בכל יום שתי טיסות קצה וזה אומר ארבע טיסות בסך הכל. בבוקר בשעה 6:50 מנתב"ג לאילת ובשעה 8:30 מאילת לנתב"ג. מאחר וכרגע שדה התעופה רמון נסגר על פי החלטת רשות שדות התעופה בשעה 19:00 בכל ערב, טיסת הקצה שלנו תהייה בשעה 15:30 מנתב"ג לאילת ובשעה 17:30 מאילת לנתב"ג. בסופי השבוע ננסה להוסיף טיסה נוספת על פי הצורך. הטיסות שלנו יהיו כמצופה במטוסי האימברייר עם 122 מושבים שאהובים מאוד על הטסים האילתים ומגיעים לנתב"ג תוך 35 דקות בלבד. עם פתיחת בתי המלון באילת, והבנתי שיש מתווה חזרה לשגרה שבתי המלון בעיר מובילים, נשמח כמובן לקחת חלק. באם מדובר במתווה שיכלול בדיקות קורונה שיוצגו מראש, הטסים יוכלו ליהנות מהגעה אווירית בטוחה לאילת לאחר הצגת האישורים הנדרשים והגעה לאילת משדה התעופה בהסעות מסודרות. המתווה עדיין לא סגור אבל אנחנו לגמרי עוקבים אחרי ההתרחשויות ונשמח לשתף פעולה".

כמה עובדים יחזרו לעבודה בשלב הראשון?
"בשלב הראשון יחזרו לשדה 7 עובדים, פרצופים וותיקים ומוכרים ונרחיב את חזרת הצוות על פי הצמיחה בכמות הפעילות והלוואי ורק נידרש להגדיל עוד ועוד את מצבת כוח האדם בשדה".

אחת התלונות שהושמעו נגד החברה המתחרה הייתה שגם כשהפעילות בשדה גדלה, החברה לא הגדילה במקביל את כוח האדם מטעמי חיסכון, עובדה שיצרה תורים ארוכים ולחלוטין מצב שלא ענה על דרישות התו הסגול. מה יהיה אתכם?
"גם אני טסתי בזמן הסגר ונתקלתי בעצמי בתורים האלו וזה היה לא נעים. נקפיד שיהיו שני דלפקים בצ'ק אין. כדי לייעל את הפעילות בשדה ולהימנע מתורים, נשמח אם הנוסעים שלנו יעשו את הצ'ק אין כבר מהבית באתר האינטרנט. למי שלא שולח מזוודה זה יקצר את ההמתנה בתור ויחסוך לכולם זמן. כל נוסע מקבל מסרון עם לינק ישירות לסלולרי ביום שלפני הטיסה ויכול לחסוך זמן בביצוע הצ'ק אין בשדה. תמיד ידענו לתת שירות טוב ואנחנו רוצים להמשיך עם זה".

מה לגבי הזמנת טיסה?
"להבדיל לישראייר שמוקד ההזמנות שלהם סגור, אנחנו פתחנו שני מוקדי הזמנות- האחד טלפוני שפועל בין השעות 9:00-17:00 והשני מוקד ווצאפ שיפעל גם הוא בשעות הללו. 
כל אחד יוכל לשלוח כהודעת ווצאפ שאלות, בקשות לבירורים וייענה. בתקופת הסגר, ובכלל, יש המון שאלות, לעשות את הבירורים דרך הווצאפ, שוב, יחסוך הרבה זמן והמענה יהיה מיידי. הזמנות ניתן לבצע גם באתר האינטרנט שלנו שזה הכי מהיר והכי נוח ומעניק גם כמה אחוזי הנחה.

 מי שמתקשה יוכל להשאיר הודעה בווצאפ וייענה. מי שרוצה לשלם מזומן, יוכל לשלם בקופה בשדה התעופה, שם גם תתבצע רכישת טיק טקים וכל הנלווים".

  זה לא סוד שתושבי אילת במיוחד נפגעו מכם כשהחלטתם להפסיק את הפעילות. איך תחזירו את הלקוחות האילתים?
"נתחיל מזה שמהיום שנחזור לפעילות הלו"ז שלנו יהיה ברזל. בשנת 2018 הייתה לנו שנה גרועה במיוחד בנושא העמידה בזמנים. הצרות באו בצרורות. היו לנו הרבה תקיעות של מטוסים. ברור לנו שעמידה בזמנים הוא אחד הדברים הכי חשובים לנוסעים הקבועים ולכן נשים על זה דגש. מעבר לזה נחזור עם מטוסי האימברייר שהם מהירים יותר ותהליכי העלייה והירידה מהם מהירים ונוחים יותר. מעבר לעבודת הסברה, מכירות ושיווק שאנחנו עושים בימים אלו כדי להחזיר את אמון האילתים בנו, וחשוב לציין שאני יכול לגמרי להבין את הכעס מצידם, הורדנו כמבצע חזרה את מחירי הכרטיסים ל – 69 ש"ח בלבד לכיוון, שזה לחלוטין מחיר הפסד. אני יודע שייקח זמן להחזיר את אמון האילתים אבל אני משוכנע שנצליח ומשוכנע שהאילתים יזכרו לנו גם את הימים היפים אחרי הכל ידענו תמיד לעשות מבצעי חורף לאילת. ארקיע הייתה הפרסומאי הכי גדול של אילת בחורף, היינו מביאים מטוסים שלמים של נוסעים לאילת, השקענו מיליוני שקלים בפרסום ואני יכול לגלות שכבר עכשיו סגרנו מבצעים מפתים עם אחת מרשתות המלונות המובילות בעיר, סוג של חבילה- מלון וטיסה. הישראלים צמאים לצאת לנופש. כשהודיעו על פתיחת נתב"ג לחו"ל מילאנו מטוסים שלמים ואין לי ספק שזה יקרה גם כשבתי המלון בעיר יפתחו. היום אין הרבה יעדים ירוקים בחו"ל וכשכולם מתים לצאת לנופש, ממש כמו בקיץ, אילת תתמלא. לאילתים אסור לשכוח כשהטיסות לחו"ל פרחו, המשכנו לטוס לאילת ולא ויתרנו על הקו לטובת טיסות ליעדים בחו"ל. עברנו בתקופה האחרונה שיימינג מאוד גדול ואני מבין את זה- האיחורים (אם מטוס מאחר לי באופן אישי ב – 10 דקות אני חוטף עצבים), השדה התרחק, הנסיעה לרמון התרחקה, האופרציה להגיע היום לטיסה מורכבת יותר וארוכה ועדיין יש לארקיע הנהלה טובה שעושה ממש בימים אלו הכל על מנת להחזיר את אמון הנוסעים ואני מאמין שנצא לדרך חדשה וטובה".

איך ארקיע יכולה להבטיח שבסגר הבא היא לא תקפל שוב את הזנב ותיעלם?
"החברה שלנו יצאה לדרך חדשה. המשבר גרם לנו לרה אירגון. החברה עובדת עכשיו מאוד יעיל וזה לא פשוט בהתחשב בכך שסף הרוויחים בתעופה הוא מאוד קטן ונע בין 2-5 אחוזים בלבד. ראינו בזמן המשבר כמה חברות תעופה בעולם פשטו את הרגל. לשמחתנו עמדנו בזה ועברנו את זה ומכאן נצא מחוזקים".

מה נאחל לכם?
"הכי חשוב- טיסות בטוחות, כי בתעופה בטיחות היא מעל הכל. שאילת תחזור מהר לפריחה. ארקיע מבקשת רק את אמון האילתים חזרה וכל שנשאר הוא לראות אתכם במטוסים שלנו".

אין תגובות

תגובה