יומן מסע ברצלונה

1 Posted by - 12 באוקטובר 2015 - חוויות שלנו

קורן דור

הגענו בטיסה לברצלונה הישר לזרועותיה של כוס סנגריה נהדרת. צוננת ומרעננת, בדיוק מה שהיינו צריכים אחרי נמנום קליל בטיסה. מזג האוויר שקיבל אותנו בסוף פברואר 2015, ביום ההולדת של בעלי, היה טפטוף דוקרני ורחובות מבריקים מהגשם. נהג המונית שלקח אותנו למלון אמר לנו שכדאי שנתחיל לקרוע את העיר אחרי השעה 22:00 בערב ולא לפני כי הספרדים אוהבים את הלילה ואת החשיכה וכל מה שבא לפני 10 בערב זה רק הפור פליי של מה שמחכה בהמשך.
הגענו למלון להפקיד את המזוודות וגילינו שהחדר מוכן – המיקום של המלון Silken Gran Hotel Havana, שבחרנו היה פרפקט – מרחק הליכה קצר מלה רמבלה, ברחוב אלגנטי והחדר עצמו לא גדול, אבל נעים וגולת הכותרת – בר על הגג ובריכה שממנה ניתן להשקיף מגבוה על העיר וכמובן אינטרנט אלחוטי – מצרך חשוב לכל הוורקהוליקים גם כשהם יוצאים לחופשה קצרצרה.

הפאן בברצלונה התחיל כמיטב המסורת בשדרת לה רמבלה, איזו שדרה נהדרת שגורמת לשדרות רוטשילד שלנו להחוויר. אומני רחוב משעשעים אותך מכל הכיוונים, החנויות האופנתיות זוהרות למרחקים ובכל פינה מאייר מנסה להנציח את תווי הפנים שלך במגע של עיפרון. אבל אנחנו היינו רעבים והלכנו כמה שיותר מהר כדי להגיע לצהריים בשוק לה בוקריה, ה-שוק של ברצלונה. שוק מקורה כך שגם אם גשום אפשר לבלות כאן בנעימים ולגרגרנים כמונו – מדובר בהרפתקה קולינארית מופלאה. ברים אינטימיים המשתלבים בדוכנים רוחשי דגים טריים, פירות ים, הרים של ממתקים ודרינקים.

ממתקים בלה בוקריה

ישבנו על פאייה קטנה, נשנשנו שרימפס מטוגנים בליווי בירה וטעמנו כל מני נקניקים עסיסיים שמוגשים בקונוסים מנייר עד שהקיבה כבר זעקה סטופ. אחרי השוק התבהר מזג האוויר ואחרי שגמענו קילומטראז בשדרה עברנו ישירות למרינה של ברצלונה – ברסלונטה – גשר מרחף מעל המים מגיע למרכז קניות אופנתי ולצידו אקווריום משודרג עם אושנריום שקוף בו מרגישים כאילו הולכים בין כרישים וכל מני יצורי מים מיוחדים בחוויה אידיאלית לאחר צהריים קליל, במיוחד כשמבושמים מניחוח המרגריטות ומהמוסיקה הספרדית הקצבית בחוץ. את היום הראשון קינחנו במוזיאון הימי של ברצלונה – דגמי סירות ענקיים לאורך ההיסטוריה כך שמרגישים כמו יורדי ים אמתיים, אטרקציה מקסימה לחובבי סיפורי הרפתקאות על מגלי ארצות.

הטיילת של ברצלונה

הנוף מהרכבל בדרך לגבעת היהודים

הימים הבאים היו גדושי אטרקציות כמו שאפשרי רק בברצלונה: לקחנו טרמפ ברכבל הישר לגבעת היהודים – מונז'ואיק ושם נהנו מהפארקים הירוקים וכמובן מהמזרקות ומוזיאון האמנויות המופלא – המוזיאון הלאומי של אמנות קטלוניה, שמתמזג הישר לקסם של מזרקת הקסמים (Font Montjoic) – אנחנו פספסנו את המראה המהפנט שלה בחשיכה כשהיא מהבהבת באפקטים אבל מומלץ לכל מי שמגיע בטיימינג הנכון להישאר לשואו.
כמובן שלא החמצנו סיור בין אתרי המופת של גאודי הגאון שגרם לנו להתעניין לפתע בארכיטקטורה – במיוחד לה סאגרדה פמיליה, שם התעלינו בגבורה על קוצר הנשימה והסיבולת הירודה וטיפסנו לראש המגדל וזה היה שווה את המאמץ! פארק הגואל אף הוא מקסים וגם קאסה באליו הססגוני.

מופע הפלמנקו שראינו שלווה בסנגריות משגעות גרם לנו לאהוב את הז'אנר הודות לרקדנים ונגנים מופלאים שמתארים סיפורי אהבה עם המון דמיון.

פלמנקו בברצלונה

והאוכל, הו האוכל בברצלונה – נשנשו כל כך הרבה טאפאס במגוון סגנונות מדוגמיות ועד מנות נדיבות במקומות עליהם המליצו חברים, כמו cerveceria catalna ו-סנטה אנה, הסועדים נאנחים מעונג אחרי כל מנה והחגיגה של הטעימות נמשכת עמוק אל תוך הלילה, כשאחרי כל ארוחה יוצאים לטיול בפאבים, מדלגים מפאב לפאב כי הלילות בברצלונה הם ככל הנראה הלילות הכי רוויי אקשן שיש גם למי שלא בליין כלל בנשמה. היכונו להמון קאווה באל ראבאל ולמוסיקה חיה בפלאסה ריאל. סאלוט!

סנגריה בברצלונה

סנגריה בלילות

טיפים
במוזיאונים השונים מומלץ לשכור מדריך אודיו כדי להבין יותר את הפילוסופיה של גאודי ואת הרעיונות שמסתתרים מאחורי יצירות המופת