יומן מסע בקובה

3 Posted by - 2 בדצמבר 2015 - חוויות שלנו, יעדים אקזוטיים, כללי

עינב כהן

בדצמבר 2014 נסעתי לשבועיים בקובה עם חברה טובה הגענו לקובה דרך פריז. התחנה הראשונה היתה הוואנה אליה הגענו בלילה ולקחנו מונית לקאסה, שהזמנו מראש בהוואנה העתיקה. כמובן שלא מצאנו את הקאסה והתחלנו לעבור ולדפוק בדלתות של זרים.
למזלנו, מצאנו אמא ובת מדהימות שאירחו אותנו ודרכן סגרנו את הקאסות לכל הטיול.
למחרת התחלנו את החוויה המדהימה בהוואנה. יצאנו מהקאסה והאמא ליוותה אותנו החוצה בהסברים על איך אומרים לא למקומיים- NO- KE PART THE NO NO INTIENDE ובתרגום- לא- איזה חלק מהמילה לא לא הבנת…
טיילנו רגלית בעיר שנראתה כאילו נתקעה בשנות ה- 30. פגשנו בחור מקומי ולמרות שהזהירו אותנו מחבר'ה מקומיים דקות ספורות קודם החלטנו לזרום, החלטה שהשתלמה לנו כי כבר ב11:00 בבוקר מצאנו את עצמנו שותות מוחיטו, מעשנות סיגר מקומי ורוקדות לצלילי להקת בואנה ויסטה סושיאל קלאב.

מרגע זה נפתחו לנו הצ'אקרות והטיול הפך לאחד המדהימים בחיי. בהוואנה בילינו כל ערב, הכרנו חברה מקומיים, למדנו לרקוד סלסה ושתינו הרבה "קובה ליברה". משם המשכנו לעמק הטבק "ויניאליס" ולמדנו לגלגל סיגרים. גם שם כמובן המשכנו לרקוד.
משם המשכנו לטרינידד עם בחורה הודית שהכרנו בויניאליס, את כל הדרך במונית העברנו עם מוסיקה מהפלאפון שלנו ולימדנו אותה ואת הנהג את השיר הפולקלור הידוע "תל אביב יחביבי תל אביב" טרינידד התגלתה כפנינה של הטיול- עיר מדהימה עתיקה מדהימה שעטופה במוזיקה בלתי נשכחת. בכל מסעדה\מקום יש להקה מקומית. במהלך הארוחה האנשים רואים הופעה חוץ מאיתנו שמיד נטשנו את האוכל ועלינו לבמה לרקוד ולשיר עם הלהקה. הכרנו מדריך סלסה מקומי ושידרגנו את עצמנו עם שיעורים מקצועיים.
משם המשכנו לעיר הנופש "ורדרו"-עיר חוף עם מגה מלונות בסיגנון הכל כלול. נפלנו על מזר אויר קצת קריר ולכן פחות נהנינו שם. את סוף הטיול סגרנו בעוד יומיים מפנקים ורווי אלכוהול ומוסיקה בהוואנה.
תסתכלו על התמונות הצבעוניות ותתרשמו בעצמכם.