יומן מסע בבנסקו

גל אזוגי

יומן מסע, בנסקו 2016

20.1 יום רביעי

הטיסה יוצאת בזמן ב-12:00 ולוקחת שעתיים, נרדמתי כל הטיסה כי אצלי הדרך אל החופש מתחילה בשינה טובה.

לפני שנחתנו ראיתי נוף מדהים של ההרים המושלגים.

נחתנו בפולבידיב ועלינו על האוטובוס שלוקח אותנו למלון, בדרך עשינו עצירה להמרת כסף בדיעבד הג'יינג' המקומי היה הכי טוב, הוא נתן לנו את ההמרה הכי גבוהה בכל הטיול, כך שאני ממליץ להמיר את רוב הכסף שם.

הגענו למלון שלנו שנקרא Pirin שמחנו לגלות שיש בו בריכה מחוממת וסאונה.

ואח בלובי.

כבר באותו הערב יצאנו לטייל בעיר שהיתה מקושטת לכבוד חג המולד.

הופתענו לגלות תוך כדי שאנחנו מתהלכים ברחובות שלא מעט מארחי מסעדות בולגריים יודעים כמה משפטים בעברית, נכנסנו למסעדה מקומית אחרי שהמארח אמר לנו לא להסתכל בקנקן אלה במה שיש בתוכו תוך כדי שהוא מצביע על המסעדה שלו שנקראת ברדרבה מחנה שנמצאת ברחוב פירין.

אני הזמנתי כבד אווז עם תפוחים ביין, אחד הטובים שאכלתי.

המשכנו לטייל ויופי שמחה לגלות שיש הרבה חנויות לעשות בהן שופינג, בעיקר חנויות עם ביגוד סקי אך היו גם חנויות של תיקים ומגפיים.

21.1 יום חמישי

אחרי ארוחת הבוקר אספו אותנו מהמלון אל הגונדלה שם לקחנו את ציוד הסקי

ועלינו לגונדולה

מהגונדלה ניתן היה לראות את כל האנשים שעושים סקי, זה היה נחמד לראות מה מחכה לנו

כל אחד מאיתנו הלך לקבוצה שמתאימה לרמה שלו, אני הייתי במתחילים פלוס יחד עם קובי, דייויד הצטרף לקבוצה של מתקדמים שכללה בתוכה גולשים ותיקים שבינהם היה גולש בן שבעים ושתיים שגולש יותר משלושים שנה ויופי שלא עשתה מעולם סקי צורפה לקבוצת המתחילים.

התמונה שאחרי ההסבר על ההצטרפות לקבוצות הדרכה

לאחר מכן שתינו שוקו חם ובירה באחד הפאבים שנמצא במתחם הסקי.

בערב יצאנו לבלות בפאב שנקרא אופוריה. ניגנו שם מוזיקה חיה של להיטים באנגלית.

22.2 יום שישי

היום השני של הסקי עבר גם הוא בהצלחה, אני וקובי התאמנו על הסיבובים ובסוף היום המדריך אמר שאנחנו מוכנים לצאת אל המסלול  הראשון שלנו המסלול הכחול.

יצאנו לטייל ברחוב פירין ועשינו קצת שופינג המחירים של חליפות הסקי זולות יחסית לארץ,ניתן למצוא מעיל סקי בטווח מחירים של 250-350 שח ומכנסי סקי בטווח של 180-250 שח, כפפות , גרביים וצעיפים זולים מאוד.

בערב אכלנו במסעדת הדוב שהיתה מצויינת וזולה במיוחד.

התפריט של הדוב, יש להכפיל את המחיר ב2.5 כדי לדעת את השווי בשקלים.

23.1 יום שבת

ירדנו היום בפעם הראשונה עם המדריך את המסלול הכחול, היום הרגשתי בפעם הראשונה שעשינו סקי, היה מדהים , עשינו אותו חמש פעמים.

בערב הלכנו למעיינות חמים שנקראים בניה סאנרייז, תענוג אמיתי וחובה לבקר בו.

הכניסה אליו עולה חמישה עשר שקלים וצריך לבוא עם מגבות מהמלון כי הם לא מספקים מגבות.

מסביב הכל מושלג ואנחנו בתוך מעיין חם, אין יותר כיף מזה.

24.1 יום ראשון

המשכנו להתאמן על מסלול הכחול והתחלנו להתאמן על  סקי במקביל מה שנקרא פרהלל סקי, על מנת לשפר את יכולות הביצועים שלנו. שמנו לב למצנח רחיפה באוויר וקובי אמר שזה אחד החלומות שלו לעלות על אחד כזה, סיכמנו שנלך לעשות את זה מחר.

בערב יצאנו למועדון שנקרא קווין, זה מעין דנס בר מפואר שבו מופיעות להקות חיות, זהו המועדון הכי נחשב בבנסקו.

25.1 יום שני

היום עשינו מנוחה מהסקי ויצאנו לעשות מצנח רחיפה

קובי הגשים את החלום שלו.

אחר כך התפנקנו בסופגניות מקומיות.

בערב אכלנו במסעדת הפינגווין שנמצאת מול מסעדת הדוב, האוכל היה מצויין.

המשכנו את הערב עם קצת קזינו במלון פלטינום קזינו שהיה לא רחוק מהמסעדה שלנו כעשר דקות הליכה ברגל.

26.1 יום שלישי

אני קובי ודייויד עשינו סקי חופשי ללא המדריך ביום האחרון לסקי וצילמנו את עצמנו בגו פרו, יופי הצליחה לגלוש בכוחות עצמה אך ויתרה על התענוג של המסלולים, היא העדיפה לרדת את הירידות הקטנות שמתאמנים עליהן.

גיליתי שליד המלון שלי ישנו גן ציבורי מושלג החלטתי לצלם כמה תמונות ממנו למזכרת.

הלחטנו ארבעתו שאחרי שבוע של סקי רצוי שנעשה מסא'ג אז הלכנו לספא שהיה קרוב לגונדולה ועשינו מסא'ג שהיה מצויין ועלה לנו רק תשעים שקלים לשעה. ישנם עשרות מכוני ספא שמפוזרים בבבנסקו, רובם שייכים לבתי המלון השונים כך שניתן להכנס לכל בית מלון ולהזמין טיפול בספא שלו.

27.1 יום רביעי

חוזרים הביתה

חופשה מהנה עם המון חוויות, בנסקו זאת חופשת סקי מדהימה שמציאה הרבה יותר מסקי איכותי, היא מציעה שלל אטרקציות מסביב שהופכים את החופשה לבלתי נשכחת J