יומן מסע בדרך האלפינית הגרמנית

0 Posted by - 7 בפברואר 2016 - חוויות שלנו, כללי

יוספה רוטפלד

בחודש אוקטובר 2015 יצאתי יחד עם בעלי ושני בני לחופשה בגרמניה.

טסנו למינכן המקסימה, בה בילינו מספר ימים נפלאים, בהם נהנינו מאוד מכל מה שיש לעיר המדהימה הזו להציע לתיירים ומשם המשכנו בטיולנו המתוכנן לאורך "הדרך האלפינית הגרמנית"  ( (Deutsche Alpenstrasse לכיוון העיר פוסן (Fussen) בדרומו של חבל בוואריה בגרמניה.

זוהי דרך מתפתלת בת כ- 350 קילומטרים העוברת דרך מרחבים עצומים בהם יערות עד ומקוואות מים בלתי נדלים, ערים קסומות, כפרים ציוריים חבויים, טירות עתיקות כמו באגדות וארמונות מלכים, מלונות קטנטנים וחדרי אירוח ביתיים שאינם מופיעים במדריכי התיירות. הדרך האלפינית עוברת בלמעלה מ -20 ערים ועיירות והיא חובקת את האלפים בדרום גרמניה בסמוך לגבול עם אוסטריה. למעשה, היא מתחילה בקצה המערבי שלה באגם קונסטנץ, שהוא מעין משולש גבולות בין גרמניה, אוסטריה ושוויץ, ומסתיימת בקרבת העיר זלצבורג. אנחנו יצאנו, כאמור, ממינכן, בירת חבל בוואריה ומשם התחברנו לדרך האלפינית. הנוף לאורך הדרך היה עוצר נשימה ומרהיב ביופיו, מהיפים ביותר שראינו בגרמניה ואפילו באירופה כולה. לאורך כל הדרך המדהימה הזו חלפנו על פני אגמים ציוריים, מפלים ונחלים .

ביקרנו בעיירה האלפינית גארמיש פארטנקירכן ( Garmisch- Partenkirchen) שממוקמת  בגובה 700 מטר למרגלות רכס הרים גבוה בשם Watterstein . זוהי עיירת נופש וסקי המשקיפה לעבר ההרים הגבוהים בגרמניה, ובהם ה-  Zugspitze המתנשא לגובה של 2,963 מטר. בדרכנו לכיוון פסגות הר זוקפיצה חלפנו על פני אגם פלאנסי היפהפה ועל פני כפרים ציוריים, יערות ונחלים.

משם המשכנו לכיוון עיירת הנופש פוסן (Fuessen), הבנויה על גבול הרי האלפים. זוהי עיירה מדהימה, ציורית, שלווה, שבמרכזה מדרחוב ראשי ושממנו מסתעפים מדרחובים צרים. פוסן ממוקמת במרחק של 5 דקות נסיעה משתי טירות מפורסמות שחובה, לדעתי, לבקר בהן:

טירת Hohenschwagau – טירה המשקיפה על אגם "אלפזיי". היא נבנתה בין השנים 1832-1836 בפקודת המלך מקסימיליאן השני. הארמון הוקם בסגנון ניאו-גוטי על חורבות מבצר ענק ושימש את משפחות מלכי בוואריה. לודוויג השני  בילה כאן שנים רבות וכאן הוא היה מארח את ריכארד ואגנר, המוזיקאי המפורסם, אשר היה מנגן על פסנתר השמור עד היום בחדר המוסיקה, בקומה השנייה. הטירה שימשה את מלכי בוואריה.

טירת  – Neuschwansteinטירה מדהימה ביופייה שנחשבת לגולת הכותרת של האתרים התיירותיים לא רק בבוואריה אלא בגרמניה כולה. אסור לוותר בשום אופן על ביקור במקום ! ניתן היה להגיע אל הטירה  באמצעות כרכרות סוסים או ברגל. הטירה מרשימה ביותר והיא ממוקמת על צוק. מראה מגדליה וצריחיה המזדקרים נראה מכל עבר. הסיור שערכנו בטירה היה בהנחיית מדריך (לא ניתן לסייר שם באופן עצמאי) והוא נמשך כשעה וחצי, בעלייה של  כ-150 מדרגות (!). הנוף המדהים שנשקף מהטירה הוא של הרי האלפים ושל האגמים החלומיים שבסביבה. התצפית הטובה ביותר שעליה אני ממליצה הוא מגשר מרי.        המלך לודוויג התגורר בטירה זו והיא הטירה שהתפרסמה בסרט "היפהפייה הנרדמת" של וולט דיסני וידועה בשם "טירתו של לודוויג המשוגע".

בפוסן התארחנו ב-  Hotel Sonne שעליו אני ממליצה בחום. זהו מלון 4 כוכבים שמציע חדרים מקוריים ומיוחדים בעיצובם עם אינטרנט אלחוטי בחינם ומאכלים בינלאומיים. כל החדרים מעוצבים בצורה שונה. ארוחת הבוקר הייתה נפלאה ומגוונת . במלון אכלנו גם במסעדה מצוינת בשם "מקסימיליאן" שמגישה אוכל יצירתי.

מפוסן המשכנו בדרך האלפינית מערבה וחלפנו על פני נוף עוצר נשימה לכיוון העיר לינדאו (Lindau) השוכנת בצידו המזרחי של אגם בודן  Konstanz) ובגרמנית ( Bodensee ובנויה על אי. הגענו אליה באמצעות גשר. במרכז "לינדאו" קיים מדרחוב ססגוני במרכז העיר העתיקה. מכיכר השוק טיילנו ברגל עד הטיילת (סיפרומנאד) שברחבת הנמל. בכניסה לנמל יש מגדלור עתיק ומגדלור חדש אשר חולשים על כניסת הנמל. שם עלינו לעמדה המהווה תצפית על האגם המדהים.

אגם קונסטנץ  משתרע לאורך כ-260 קילומטרים ונחלק בין דרום גרמניה, אוסטריה ושוויץ.  השייט שלקחנו על האגם היה מהנה במיוחד ונחרט חזק בזיכרוננו . במהלכו יכולנו להביט על הרי האלפים והפלגנו כמעט עד מפלי הריין (שבהם ביקרנו בטיול אחר).

משם המשכנו לאי הפרחים מאינהו ((Mainau, הנמצא בחלק הצפון מערבי של האגם . זהו מקום מדהים שהוקם ע"י נסיך שבדי שהקדיש את האי כולו לפרחי ועצי העולם. החנינו את הרכב השכור והמשכנו לצעוד משם ברגל למקום מהמם ביופיו. את אי הפרחים קשה לתאר במילים מבלי לראות. מצאנו את עצמנו שם במרחבי שדות עצומים של מגוון פרחים אקזוטיים בשלל צבעים. עוד על האי חזינו במבנים ציוריים, בארמונות, בטירות, וגם ביקרנו בביתן של פרפרים ענקיים יפיפיים. הביקור הותיר בנו זיכרון נעים ביותר של מקום קסום מהאגדות שפשוט אי אפשר לשכוח אותו.. בקיצור, אני ממליצה בחום על ביקור במקום. לא תצטערו !!

לסיכום, לא לחינם זכתה הדרך האלפינית לכינוי "נתיב גן עדן" . זה בדיוק מה שחשנו לאורך כל הטיול הזה שאותו תיארתי בתמציתיות רבה. זהו טיול MUST המספק חוויה בלתי נשכחת לכל מי שאוהב לראות נופים נדירים ביופיים וגם לכל מי שכבר נדמה לו שהוא כבר ראה הכול..